donderdag 1 maart 2012

Origami in Japan


Toen ik in Japan in een museum was  kwam er ineens een man naar me toe. Hij had een brede glimlach en gebaarde dat ik mee moest komen. Hij bracht me bij een grote tafel vol papier en stempels. De stempels waren bedoeld om een kimono patroon te kunnen ontwerpen. 

Hij had enorm veel lol en sprak de hele tijd Japans tegen me. Ik snapte er natuurlijk niets van maar uiteindelijk hadden we een manier gevonden om met elkaar te praten. Hij vouwde voor mij een kimono en stempelde er mooie bloemetjes op. Toen hij zag dat mijn vriend er ook bij was, kreeg hij er ook 1. 

Ik dacht dat kan ik ook, en vouwde voor hem een kraanvogel die ook echt met zijn vleugels kon bewegen. Zo te zien had de man al een hele leuke dag want hij was al enorm vrolijk maar toen hij dit zag kon zijn dag al helemaal niet meer stuk. Na een buiging met vogel in de hand, liep hij druk pratend en lachend weg.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten